Husets socklar kommer att lagas där det finns behov, pga skador som har uppkommit till följd av åkgräsklippare. Arbetet förväntas påbörjas innan årskiftet.

Husens vattenutkast för dagvatten kommer att byggas om till stuprör på samtliga hörn av samtliga hus. Arbetet förväntas påbörjas innan årskiftet.

Vi kommer att ordna en vattenanläggning/sommarvatten. Vi tar vatten från älven via en pump och fördelar det till uttag på tvättstugorna 5, 21,och 27. Därifrån kan sedan ett antal spridare kopplas

Övernattningsrum: Vi är snart färdiga med ett övernattningsrum på området som kommer att finnas till förfogande för gäster.
Mer information gällande övernattningsrummet kommer inom kort.

MVH Styrelsen

Styrelsen välkomnar nya grannar och medlemmar i föreningen:

Birgitta Strandin, Tolvmansgatan 17

Kent & Marianne Karlsson, Tolvmansgatan 1

Eivor Nilsson Runehök, Tolvmansgatan 3

Johanna Bergström Macho, Tolvmansgatan 19

Jan Ekelund, Tolvmansgatan 15

Marianne Kulläng, Tolvmansgatan 15

I dag har vi fällt ett stort träd utanför hus nr 3 och nr 7.

Trädet orsakade tyvärr mycket nedskräpning och var dessutom ruttet genom hela stammen. Med risk för att stora grenar skulle lossa och orsaka skada så togs bestlutet att fälla trädet.

bild 2 bild 3

VIKTIG INFO. BRF. HAGABORG

Förråden vid husens entré är endast till för rollatorer och barnvagnar!

Plus enstaka utrustning som tillhör föreningen – sopkvast, snöskyffel etc, samt lager för papperspåsar till mat/sopsortering.

Allt annat kommer att forslas bort!

Anledningen till detta är dels för brandsäkerhet, utrymmesskäl, och rättvisefrågor.

Förråden är vare sig skräprum eller förvaringsutrymme för enskilda boendes tillhörigheter, med undantag för rollatorer och barnvagnar.

Om något i förrådet tillhör dig (utöver barnvagn/rollator) behöver du ta hand om det omgående, dock senast 22 oktober 2013.

Föreningen ansvarar ej för bortforslat gods från ovanstående förråd efter den 22 oktober 2013. Gäller samtliga hus, Tolvmansgatan 1-39.

Med vänlig hälsning Styrelsen

Ingela Agneblad slutar den 31 december 2013 sitt uppdrag som vicevärd.

Rollen som vicevärd kräver ett stort mått av serviceanda och är mycket intressant och varierande.

Arbetet sker i nära samarbete med styrelsen och arbetsuppgifterna består bl a av att:
Vara kontaktperson för de boende
Ta emot felanmälan och beställa åtgärder
Föreningens kontaktperson vid entreprenadarbeten och liknande
Ta hand om föreningens post och attestera fakturor

Jobbet som vicevärd är arvoderat och arbetstiden är mycket flexibel och med en fast mottagningstid i veckan, f n måndagskvällen mellan kl. 19.00-20.00.

Tycker Du att det låter intressant? Ta gärna kontakt med Ingela Agneblad, tel 054-18 49 71 så berättar hon om arbetet eller vår ordförande Rolf Westin, tel 070 593 62 31

Anmäl Ditt intresse genom att lägga ett meddelande med Ditt namn och
telefonnummer i brevlådan på Tolvmansgatan 5 vid vicevärdskontoret, eller via e-post: styrelsen@brfhagaborg.se, så kontaktar vi Dig.

Vi vill ha Din intresseanmälan senast 30 nov. 2013

Är du intresserad av att göra en insats i vår förening?

Vi undersöker intresset av att bilda en ”Fixargrupp”, som tillsammans kan utföra praktiska sysslor inom vårt område.

Det kan handla om t.ex. underhåll av utemöbler, hjälpa trädgårdsgruppen vid behov, montera farthinder, mindre målning och underhåll etc.

Du ställer upp när du själv kan och vill, efter lust och förmåga. Förutom ekonomisk vinning för vår förening, så får vi en social gemenskap och känsla av tillhörighet grannar emellan.

För mer information, anmäl ditt intresse till:

Lars-Olof Ryler

Tel: 076 76 11 055

Eller via e-post: styrelsen@brfhagaborg.se

Nu är den nya, uppdaterade foldern om brf. Hagaborg färdig för tryck.

Vi kommer att dela ut den i brevlådan till samtliga hushåll i föreningen under augusti månad.

Här kan du ladda upp den och läsa som pdf-fil.

Klicka på länken: Folder Hagaborg 2013

Styrelsen välkomnar nya grannar och medlemmar i föreningen:

Kurt och Monika Gydemo, Tolvmansgatan 35

Anna-Lisa Knutsson, Tolvmansgatan 23

Berit och Birgitta Schönn, Tolvmansgatan 25

Jonas Lindvall och Therese Zettergren, Tolvmansgatan 33

 

Vicevärdskontoret kommer att vara stängt på måndagarna v. 27-30

Vid akuta behov går det bra att ringa vicevärden på tel: 054-18 49 71, lämna meddelande vid ej svar, så blir du uppringd snarast möjligt.

Önskar er alla en trevlig sommar!

60

Vill du hjälpa till med att vårda våra gemensamma rabatter?

Ogräset växer fortare än vad skötselavtalet klarar så därför behövs extra insatser.

Vi undersöker nu intresset för att bilda en trädgårdsgrupp som tillsammans gör extra insatser inom vårt område.

Anmäl ditt intresse senast 20 juni via e-post styrelsen@brfhagaborg.se, eller genom att skriva upp dig på listan som hänger vid entré-dörren till ditt hus.

Hälsningar Rigmor Persson och Eva Andersson, genom Styrelsen.

angen-poangen

Styrelsen välkomnar nya grannar och medlemmar i föreningen:

Conny Karlsson, Tolvmansgatan 3

Kristina Holmer, Tolvmansgatan 1

Jane Aldeland, Tolvmansgatan 37

Mikael Forsman, Tolvmansgatan 29

Nu pågår sommarens ”cup” i boule mellan brf. Hagaborg och KBAB, kom med och tävla eller bara ha kul tillsammans.

Turneringen gör uppehåll i juli, men fortsätter sedan i augusti. Avlut den 28 augusti med knytkalas. Ta med en liten bit kaka så står KBAB’s trygghetsvärdar för kaffet.

Föranmälan eller förkunskaper behövs inte!

Plats: Boulebanan, Tolvmansgatan 29 – Hagaborg

Tid: kl. 11.00-12.00

Datum: 12, 19, 26 juni, och 7, 14, 21, 28 augusti

Varmt välkommen!

boule

Tack för ett bra årsmöte i tisdags!

Kul att så många kunde komma, och jätte bra med engagerade medlemmar! Det är svårt att tillgodose allas önskemål, men vi gör så gott vi kan för att föreningen ska må gott och att alla ska trivas.

Jag har nu uppdaterat fliken Styrelsen med de nya posterna. Foton på representanterna kommer inom kort.

Det justerade protokollet från årsstämman finns att tillgå för våra medlemmar senast den 4 juni 2013, på vicevärdskontoret.

Meditation på tisdagar kl. 15.00 och kl.19.00, kostnadsfritt för våra medlemmar. Välkoma!

Lokal: vicevärdskontoret

Klicka här för Datum meditation

Klicka här för instruktioner Instr. meditation

För mer information kontakta Charlotte Pagré

Tel: 054-86 41 00, 0725-52 82 20 meditation

shrek2-660x260px_1

HSB medlemserbjudande:

Vid köp av 10 biljetter eller fler på parkett, Wermland Opera

5 och 10 maj 2013, Pris 350 kr/person (ord. pris 440:-)

8 och 9 maj 2013 Pris 310 kr/person (ord. pris 390:-)

VIP-Upplevelse med programblad och rundvandring bakom kulisserna: Tillägg 40:- (ord. pris 100:-)

Champagnebaren: Tillägg 70:-

För bokning och mer information kontakta Ewa Hoogh, tel: 054-17 05 08 eller via e-post: eva.hoogh@wermlandopera.com

Uppge kod: HSB

www.wermlandsopera.com/shrek