Vill du delta i styrelsens arbete med föreningen?
 
Styrelsen väljs av medlemmarna på årsstämman, och är de som ansvarar för den löpande skötseln, underhåll och ekonomin. Brf Hagaborgs styrelse sammanträder ca 10 gånger per år.
 
Kontakta valberedningen för mer information/intresseanmälan:
 
Rigmor Persson (sammankallande) e-post: rib.persson@telia.com
Eva Andersson
Anna-Lena Wallin 
 
Valberedningen består av boenden i vår bostadsrättsförening och är utsedda av årsstämman. Deras uppdrag är att se till vi har en kompetent styrelse, och komma med förslag på nya styrelsemedlemmar.
 

Brf. Hagaborg håller sin årsstämma den 15 maj, 2014.

Motioner som behandlas på årsstämman ska vara inskickade till styrelsen senast den 31 januari.

Du kan skicka in dina motioner via e-post till styrelsen, eller lämna dem skriftligen i brevlådan på vicevärdskontoret.

Läs mer om motioner –> klicka här

Ingela Agneblad har valt att sluta som föreningens vicevärd vid årskiftet.
Vi hälsar därför  vår nye vicevärd Eva Andersson välkommen som ersätter Ingela den 1:a januari 2014. Eva kommer att vara adjungerad till styrelsens möten och lämna löpande vicevärdsrapporter. Eva bor i föreningen sedan många år. Hon har tidigare varit ordförande i styrelsen och har därav stor kännedom om föreningen och dess behov.

EVA

Vi tackar Ingela för den tid hon har ägnat åt uppdraget. Ingela kommer att fortsätta sitt arbete som ledamot, vice ordförande, i styrelsen.

 

Nu kan du boka vårt gästrum för övernattning här via hemsidan.
Läs mer under fliken (eller i höger kolumn):
”Bra att veta” vidare till ”Bokning – Gästrum”.

                  picgifs-candles-444945

ÖNSKAR ER ALLA EN TREVLIG FÖRSTA ADVENT!

 

KOM I HÅG ATT SLÄCKA LJUSEN OCH KONTROLLERA ATT ERA BRANDVARNARE FUNGERAR

Från och med 1 december 2013 finns möjlighet att utnyttja vårt ”pingisrum” i hus 27 som övernattningsrum. Rummet kommer även fortsättningsvis finnas tillgängligt för t.ex. pingis då det inte är bokat för övernattning.

Där finns 2 sängar och tillgång till dusch, kaffekokare och vattenkokare.

Husdjur och rökning är ej tillåten.

Gästen tar själv med lakan och handduk. Sovsäck får ej användas.

Priset 100:- per dygn, betalar du i samband med att du hämtar ut nyckel hos vicevärden eller enl. anvisning.

Rummet kan hyras högst 3 dygn i följd.

Rummet är disponibelt från kl.15.00 ankomstdagen till kl.11.00 avresedagen.

Du bokar på vår hemsida (from 1 dec), eller genom vår vicevärd.

I rummet finns anvisning om vad som åligger gäster.

VISNIG AV RUMMET:

Fredag 22 november kl. 18.30 – 20.00

Lördag 23 november kl. 10.00 – 12.00

Lördag 23 november kl. 14.00 – 15.00

Välkomna!

Husets socklar kommer att lagas där det finns behov, pga skador som har uppkommit till följd av åkgräsklippare. Arbetet förväntas påbörjas innan årskiftet.

Husens vattenutkast för dagvatten kommer att byggas om till stuprör på samtliga hörn av samtliga hus. Arbetet förväntas påbörjas innan årskiftet.

Vi kommer att ordna en vattenanläggning/sommarvatten. Vi tar vatten från älven via en pump och fördelar det till uttag på tvättstugorna 5, 21,och 27. Därifrån kan sedan ett antal spridare kopplas

Övernattningsrum: Vi är snart färdiga med ett övernattningsrum på området som kommer att finnas till förfogande för gäster.
Mer information gällande övernattningsrummet kommer inom kort.

MVH Styrelsen

Styrelsen välkomnar nya grannar och medlemmar i föreningen:

Birgitta Strandin, Tolvmansgatan 17

Kent & Marianne Karlsson, Tolvmansgatan 1

Eivor Nilsson Runehök, Tolvmansgatan 3

Johanna Bergström Macho, Tolvmansgatan 19

Jan Ekelund, Tolvmansgatan 15

Marianne Kulläng, Tolvmansgatan 15

I dag har vi fällt ett stort träd utanför hus nr 3 och nr 7.

Trädet orsakade tyvärr mycket nedskräpning och var dessutom ruttet genom hela stammen. Med risk för att stora grenar skulle lossa och orsaka skada så togs bestlutet att fälla trädet.

bild 2 bild 3

VIKTIG INFO. BRF. HAGABORG

Förråden vid husens entré är endast till för rollatorer och barnvagnar!

Plus enstaka utrustning som tillhör föreningen – sopkvast, snöskyffel etc, samt lager för papperspåsar till mat/sopsortering.

Allt annat kommer att forslas bort!

Anledningen till detta är dels för brandsäkerhet, utrymmesskäl, och rättvisefrågor.

Förråden är vare sig skräprum eller förvaringsutrymme för enskilda boendes tillhörigheter, med undantag för rollatorer och barnvagnar.

Om något i förrådet tillhör dig (utöver barnvagn/rollator) behöver du ta hand om det omgående, dock senast 22 oktober 2013.

Föreningen ansvarar ej för bortforslat gods från ovanstående förråd efter den 22 oktober 2013. Gäller samtliga hus, Tolvmansgatan 1-39.

Med vänlig hälsning Styrelsen

Ingela Agneblad slutar den 31 december 2013 sitt uppdrag som vicevärd.

Rollen som vicevärd kräver ett stort mått av serviceanda och är mycket intressant och varierande.

Arbetet sker i nära samarbete med styrelsen och arbetsuppgifterna består bl a av att:
Vara kontaktperson för de boende
Ta emot felanmälan och beställa åtgärder
Föreningens kontaktperson vid entreprenadarbeten och liknande
Ta hand om föreningens post och attestera fakturor

Jobbet som vicevärd är arvoderat och arbetstiden är mycket flexibel och med en fast mottagningstid i veckan, f n måndagskvällen mellan kl. 19.00-20.00.

Tycker Du att det låter intressant? Ta gärna kontakt med Ingela Agneblad, tel 054-18 49 71 så berättar hon om arbetet eller vår ordförande Rolf Westin, tel 070 593 62 31

Anmäl Ditt intresse genom att lägga ett meddelande med Ditt namn och
telefonnummer i brevlådan på Tolvmansgatan 5 vid vicevärdskontoret, eller via e-post: styrelsen@brfhagaborg.se, så kontaktar vi Dig.

Vi vill ha Din intresseanmälan senast 30 nov. 2013

Är du intresserad av att göra en insats i vår förening?

Vi undersöker intresset av att bilda en ”Fixargrupp”, som tillsammans kan utföra praktiska sysslor inom vårt område.

Det kan handla om t.ex. underhåll av utemöbler, hjälpa trädgårdsgruppen vid behov, montera farthinder, mindre målning och underhåll etc.

Du ställer upp när du själv kan och vill, efter lust och förmåga. Förutom ekonomisk vinning för vår förening, så får vi en social gemenskap och känsla av tillhörighet grannar emellan.

För mer information, anmäl ditt intresse till:

Lars-Olof Ryler

Tel: 076 76 11 055

Eller via e-post: styrelsen@brfhagaborg.se

Nu är den nya, uppdaterade foldern om brf. Hagaborg färdig för tryck.

Vi kommer att dela ut den i brevlådan till samtliga hushåll i föreningen under augusti månad.

Här kan du ladda upp den och läsa som pdf-fil.

Klicka på länken: Folder Hagaborg 2013

Styrelsen välkomnar nya grannar och medlemmar i föreningen:

Kurt och Monika Gydemo, Tolvmansgatan 35

Anna-Lisa Knutsson, Tolvmansgatan 23

Berit och Birgitta Schönn, Tolvmansgatan 25

Jonas Lindvall och Therese Zettergren, Tolvmansgatan 33

 

Vicevärdskontoret kommer att vara stängt på måndagarna v. 27-30

Vid akuta behov går det bra att ringa vicevärden på tel: 054-18 49 71, lämna meddelande vid ej svar, så blir du uppringd snarast möjligt.

Önskar er alla en trevlig sommar!

60