Föreningen har ett gruppavtal för bredband och TV med Tele2 (se mer information nedan). Du kan naturligtvis välja att teckna andra/ytterligare abonnemang med Tele2 eller välja en annan leverantör som t.ex. Telenor eller Telia m.fl.
För mer information om abonnemang, utrustning och inkoppling kontaktar du själv den leverantör du önskar.
Gruppavtal för bredband och TV hos Tele2
Föreningen har ett gruppavtal med Tele2 vilket innebär att varje hushåll i föreningen har tillgång till ett grundutbud på bredband och 15 tv-kanaler via antennkabel (direkt in i TV:n) inklusive:
- TV Small inklusive programkort
- Tele2 Play Grund (ingår gratis i ditt abonnemang)
- Bredband 250/501
- Telefoni Bas
- Trådlös router ingår för bredband och telefoni
Gruppavtalet ingår i månadsavgiften. För att ta del av tjänsterna i gruppavtalet: ring 0775 – 17 17 20 eller aktivera via Tele2s hemsida.
Övriga frågor och beställningar: 90 222

Tele2 Play Grund
Så här står det på Tele2’s hemsida: 2
”Är du folkbokförd i ett Tele2-hus där ett grundutbud ingår i din hyra får du i de flesta fall även tillgång till streamingtjänsten Tele2 Play Grund. Helt kostnadsfritt för dig. Det här ingår:
- 15 tv-kanaler
- Streama till din tv via AirPlay eller Chromecast
- App till iOS och Android
- App till Apple TV, Android TV, Samsung Smart-tv (2018 och nyare) och LG Smart-tv (2020 och nyare)”
Störningar i bredband och TV
Om du upplever störningar med ditt internet och/eller TV är det viktigt att du felanmäler det direkt till Tele2.
Vid upprepade störningar, vänligen informera även styrelsen på styrelsen@brfhagaborg.se. Kontrollera din hastighet på bredbandskollen.se och beskriv vilka problem du har och hur ofta de uppstår.
Bredband, TV och Telefoni – fler alternativ
- Tele2
Vi har 3 hål i väggen via Tele2s kabel TV-nät, där ni även har möjlighet att teckna avtal om digital-TV, bredband samt telefoni. - Telenor
Våra fastigheter är utrustade med höghastighets-fibernät från Telenor och alla lägenheter har bredbandsuttag indraget. - Andra alternativ
Via telefonjacket och vanligt antennuttag, med flertalet olika operatörer som man kan välja mellan, tex Telia.
- Varje hushåll måste aktivt ringa in till Tele2 Kundservice och avropa tjänsterna inom gruppavtalet. Om du misstänker att du inte uppnår den hastighet som föreningen betalar för, kontakta kundservice och be dem verifiera att du har (aktiverat) den hastighet som föreningens gruppavtal omfattar. ↩︎
- https://www.tele2.se/tv/kollektivt-tv-utbud 2025-08-09 ↩︎
Uppdaterades senast: