Som vi skrivit tidigare har vi problem med vårt system för allt som rör taggar, bokning av tvättstugor etc. Alla är inte berörda men ett problem som uppstått är att taggar som är gjorda de senaste månaderna inte längre syns i systemet och därför heller inte fungerar. Samma sak gäller nyinflyttade som försvunnit ur porttelefonsystemet. De taggar som fungerar är de svarta, blå och gula, alltså de taggar som delades ut i samband med att det nya passersystemet installerades.

För ett tag sedan fick vi dålig bild på våra tv-apparater, dagarna efter det kraftiga åskovädret. Det berodde högst sannolikt på att åskan slog ned i närheten och tv-systemet gick långsamt ner. Frågan är om samma oväder medfört problemen i passersystemet.

Under onsdagen har arbetet med att åtgärda problemet med passersystemet pågått och det har resulterat i att hus nr 27 nu fungerar. Här låg allt nere från tisdagen och framåt. Även i garage nr 47 är det problem och här behöver utrustning bytas ut som det givetvis är leveranstid på. Porten fungerar dock som vanligt. Under torsdagen fortsätter arbetet med att hitta felet.

Om din tagg inte fungerar, lägg den i ett kuvert, skriv namn, husnummer och telefonnummer och lägg i den vita lådan vid vicevärdskontoret.

Comments are closed.

Post Navigation