Meddelande från styrelsen och vicevärden
När styrelsen och/eller vicevärden vill nå ut med information som berör alla boende/medlemmar i föreningen så görs det via hemsidan https://brfhagaborg.se/. Nya inlägg/meddelanden läggs upp under fliken ”Aktuellt”. Detta är styrelsens primära kommunikationsväg för att nå ut med information. För att hålla dig uppdaterad om vad som händer i föreningen är det därmed viktigt att du regelbundet är inne och kollar om det publicerats något nytt inlägg på hemsidan.
Vill du automatiskt få ett e-postmeddelande varje gång vi har lagt upp ett nytt inlägg på hemsidan kan du anmäla dig till vårt nyhetsbrev. Det gör du genom att leta upp fliken ”Nyhetsbrev” och fylla i dina kontaktuppgifter. Om du skulle vilja avsluta din prenumeration gör du det enklast genom att klicka på ”Avsluta prenumeration” längst ner i det mejl som du fått som innehåller nyhetsbrevet.
I framtiden kan vi eventuellt komma att låsa vissa sidor på hemsidan så att man som medlem behöver skapa upp ett konto och logga in för att se viss information. Mer information om detta kommer längre fram om/när det blir aktuellt.
Kontakt med styrelse och/eller vicevärd
Medlemmar är alltid välkomna att höra av sig till styrelsen via e-post på styrelsen@brfhagaborg.se eller till vicevärden på vicevard@brfhagaborg.se.
Kommunikation grannar emellan
Föreningen har sagt upp sitt avtal med BoAppa. Du kan därmed ta bort den appen från din telefon. Nu testar vi ett alternativ till BoAppa, nämligen Riksbyggens app Mitt Boende. Den ser lite annorlunda ut och alla funktioner fungerar inte på exakt samma sätt som i BoAppa.
Observera att Mitt Boende är till för er som boende. Styrelsen kommer INTE att publicera information i appen och styrelsen följer inte allt som ni som boende skriver i appen.
Mitt Boende

Du som ännu inte har installerat Mitt Boende, öppna upp App Store/Google Play (där appar finns) och installera appen. Behöver du hjälp är det bara att du hör av dig till styrelsen eller vicevärden. Idag måste man ha mobilt bank-id för att logga in i appen, men Riksbyggen jobbar på en alternativ inloggning via e-post.
För att se om det har publicerats något nytt i flödet går du in i appen och tittar på ikonen ”Flöde”. Om du ser en röd cirkel över ikonen finns det något nytt publicerat, ser du ingen röd cirkel finns det inga nyheter sedan sist du var inne och tittade.
När man svarade på ett inlägg i flödet i BoAppa så visades samtliga svar i en tråd som alla medlemmar kunde läsa. I Mitt Boende saknas trådar av den typen. Svaret går bara till den som skrivit inlägget. Vill du att ditt svar ska synas för alla som har Mitt Boende får du göra ett eget inlägg i flödet och hänvisa till det du vill svara på.
Vill du snabbt hitta de inlägg du har skapat själv och/eller svarat på hittar du en
genväg till ”Mina inlägg” och ”Besvarade inlägg” under fliken ”Mer”.
Utöver flödet finns även funktionen ”Chatta”. Här kan du skapa chattar mellan två eller fler personer och det är bara de som ingår i chattgruppen som ser vad som skrivs. För att skapa en chattgrupp, klicka på ”Ny chatt”, välj mottagare under ”Mottagare”, skriv ditt meddelande och bifoga eventuella bilder/filer. Om du vill kan du även ge chatten ett namn. Klicka därefter på ”Skapa chatt”.
I Mitt Boende hittar du även information om ditt eget boende, t.ex energiförbrukning och avier för din månadsavgift.
Vi har varit i kontakt med Riksbyggen (som står bakom Mitt Boende) och nämnt flera av de synpunkter som dykt upp hittills, bl.a gällande inloggningsproblem, pushnotiser och önskemål om trådade inlägg. De har ett team som jobbar med utveckling av appen. Datum för nästa uppdatering vet vi inte.
Kom gärna med synpunkter om vad ni tycker är bra/dåligt med Mitt Boende. Om vi kommer fram till att Mitt Boende inte passar våra behov kan andra alternativ vara att t.ex. starta upp en Facebookgrupp eller lägga upp ett forum (med inloggningskrav) på hemsidan etc.