Medlemmarna i HSB bostadsrättsförening Hagaborg kallas till årsstämma torsdagen den 15 maj kl.18.00

Lokal: Hagaborgs servicehus

 

Ni får Årsredovisning, Dagordning, Valberedningens förslag samt motioner i er brevlåda denna veckan.

OBS! Glöm inte att anmäla dig till stämman genom att skriva upp dig på listan som hänger i ditt hus entré.

Dagordning till årsstämman 2014

Valberedningens förslag 2014

För generell information om årsstämma klicka här.

Välkomna önskar styrelsen!

Styrelsen välkomnar nya grannar och medlemmar i föreningen:

Patrik Jarneman & Britt-Marie Ronnblad Jarneman, Tolvmansgatan 9

Viktoria Bäckström & Christoffer Ilberg, Tolvmansgatan 1

Enligt önskemål kommer vi under våren 2014 att ha specifika dagar avsatt för Dam- och Herrbastu för föreningens medlemmar. Vi ser till att bastun är upplåst och påslagen från klockan 14.00 på nedanstående datum, ni som lämnar bastun sist ser till att stänga av och städa. Övriga dagar sker enskild bokning som vanligt genom att skriva upp sig i kalendern. Bastun hittar ni i anslutning till tvättstugan, Tolvmansgatan 27.

Skärmavbild 2014-01-28 kl. 06.23.20

Vill du delta i styrelsens arbete med föreningen?
 
Styrelsen väljs av medlemmarna på årsstämman, och är de som ansvarar för den löpande skötseln, underhåll och ekonomin. Brf Hagaborgs styrelse sammanträder ca 10 gånger per år.
 
Kontakta valberedningen för mer information/intresseanmälan:
 
Rigmor Persson (sammankallande) e-post: rib.persson@telia.com
Eva Andersson
Anna-Lena Wallin 
 
Valberedningen består av boenden i vår bostadsrättsförening och är utsedda av årsstämman. Deras uppdrag är att se till vi har en kompetent styrelse, och komma med förslag på nya styrelsemedlemmar.
 

Brf. Hagaborg håller sin årsstämma den 15 maj, 2014.

Motioner som behandlas på årsstämman ska vara inskickade till styrelsen senast den 31 januari.

Du kan skicka in dina motioner via e-post till styrelsen, eller lämna dem skriftligen i brevlådan på vicevärdskontoret.

Läs mer om motioner –> klicka här

Ingela Agneblad har valt att sluta som föreningens vicevärd vid årskiftet.
Vi hälsar därför  vår nye vicevärd Eva Andersson välkommen som ersätter Ingela den 1:a januari 2014. Eva kommer att vara adjungerad till styrelsens möten och lämna löpande vicevärdsrapporter. Eva bor i föreningen sedan många år. Hon har tidigare varit ordförande i styrelsen och har därav stor kännedom om föreningen och dess behov.

EVA

Vi tackar Ingela för den tid hon har ägnat åt uppdraget. Ingela kommer att fortsätta sitt arbete som ledamot, vice ordförande, i styrelsen.

 

Nu kan du boka vårt gästrum för övernattning här via hemsidan.
Läs mer under fliken (eller i höger kolumn):
”Bra att veta” vidare till ”Bokning – Gästrum”.

                  picgifs-candles-444945

ÖNSKAR ER ALLA EN TREVLIG FÖRSTA ADVENT!

 

KOM I HÅG ATT SLÄCKA LJUSEN OCH KONTROLLERA ATT ERA BRANDVARNARE FUNGERAR

Från och med 1 december 2013 finns möjlighet att utnyttja vårt ”pingisrum” i hus 27 som övernattningsrum. Rummet kommer även fortsättningsvis finnas tillgängligt för t.ex. pingis då det inte är bokat för övernattning.

Där finns 2 sängar och tillgång till dusch, kaffekokare och vattenkokare.

Husdjur och rökning är ej tillåten.

Gästen tar själv med lakan och handduk. Sovsäck får ej användas.

Priset 100:- per dygn, betalar du i samband med att du hämtar ut nyckel hos vicevärden eller enl. anvisning.

Rummet kan hyras högst 3 dygn i följd.

Rummet är disponibelt från kl.15.00 ankomstdagen till kl.11.00 avresedagen.

Du bokar på vår hemsida (from 1 dec), eller genom vår vicevärd.

I rummet finns anvisning om vad som åligger gäster.

VISNIG AV RUMMET:

Fredag 22 november kl. 18.30 – 20.00

Lördag 23 november kl. 10.00 – 12.00

Lördag 23 november kl. 14.00 – 15.00

Välkomna!

Husets socklar kommer att lagas där det finns behov, pga skador som har uppkommit till följd av åkgräsklippare. Arbetet förväntas påbörjas innan årskiftet.

Husens vattenutkast för dagvatten kommer att byggas om till stuprör på samtliga hörn av samtliga hus. Arbetet förväntas påbörjas innan årskiftet.

Vi kommer att ordna en vattenanläggning/sommarvatten. Vi tar vatten från älven via en pump och fördelar det till uttag på tvättstugorna 5, 21,och 27. Därifrån kan sedan ett antal spridare kopplas

Övernattningsrum: Vi är snart färdiga med ett övernattningsrum på området som kommer att finnas till förfogande för gäster.
Mer information gällande övernattningsrummet kommer inom kort.

MVH Styrelsen

Styrelsen välkomnar nya grannar och medlemmar i föreningen:

Birgitta Strandin, Tolvmansgatan 17

Kent & Marianne Karlsson, Tolvmansgatan 1

Eivor Nilsson Runehök, Tolvmansgatan 3

Johanna Bergström Macho, Tolvmansgatan 19

Jan Ekelund, Tolvmansgatan 15

Marianne Kulläng, Tolvmansgatan 15

I dag har vi fällt ett stort träd utanför hus nr 3 och nr 7.

Trädet orsakade tyvärr mycket nedskräpning och var dessutom ruttet genom hela stammen. Med risk för att stora grenar skulle lossa och orsaka skada så togs bestlutet att fälla trädet.

bild 2 bild 3

VIKTIG INFO. BRF. HAGABORG

Förråden vid husens entré är endast till för rollatorer och barnvagnar!

Plus enstaka utrustning som tillhör föreningen – sopkvast, snöskyffel etc, samt lager för papperspåsar till mat/sopsortering.

Allt annat kommer att forslas bort!

Anledningen till detta är dels för brandsäkerhet, utrymmesskäl, och rättvisefrågor.

Förråden är vare sig skräprum eller förvaringsutrymme för enskilda boendes tillhörigheter, med undantag för rollatorer och barnvagnar.

Om något i förrådet tillhör dig (utöver barnvagn/rollator) behöver du ta hand om det omgående, dock senast 22 oktober 2013.

Föreningen ansvarar ej för bortforslat gods från ovanstående förråd efter den 22 oktober 2013. Gäller samtliga hus, Tolvmansgatan 1-39.

Med vänlig hälsning Styrelsen