Appen Mitt Boende är en tjänst från Riksbyggen och som underlättar kommunikation grannar emellan. Observera att Mitt Boende är till för er som boende. Styrelsen kommer INTE att publicera information i appen och styrelsen följer inte allt som ni som boende skriver i appen.

Du som ännu inte har installerat Mitt Boende, öppna upp App Store/Google Play (där appar finns) och installera appen. Behöver du hjälp är det bara att du hör av dig till styrelsen eller vicevärden. Idag måste man ha mobilt bank-id för att logga in i appen, men Riksbyggen jobbar på en alternativ inloggning via e-post.
För att se om det har publicerats något nytt i flödet går du in i appen och tittar på ikonen ”Flöde”. Om du ser en röd cirkel över ikonen finns det något nytt publicerat, ser du ingen röd cirkel finns det inga nyheter sedan sist du var inne och tittade.
I Mitt Boende saknas trådade inlägg. Svaret går bara till den som skrivit inlägget. Vill du att ditt svar ska synas för alla som har Mitt Boende får du göra ett eget inlägg i flödet och hänvisa till det du vill svara på.
Vill du snabbt hitta de inlägg du har skapat själv och/eller svarat på hittar du en
genväg till ”Mina inlägg” och ”Besvarade inlägg” under fliken ”Mer”.
Utöver flödet finns även funktionen ”Chatta”. Här kan du skapa chattar mellan två eller fler personer och det är bara de som ingår i chattgruppen som ser vad som skrivs. För att skapa en chattgrupp, klicka på ”Ny chatt”, välj mottagare under ”Mottagare”, skriv ditt meddelande och bifoga eventuella bilder/filer. Om du vill kan du även ge chatten ett namn. Klicka därefter på ”Skapa chatt”.
I Mitt Boende hittar du även information om ditt eget boende, t.ex energiförbrukning och avier för din månadsavgift.
Kom gärna med synpunkter om vad ni tycker är bra/dåligt med Mitt Boende.
Uppdaterades senast: