Nycklar och taggar har överlämnats av säljaren till lägenheten på tillträdesdagen.
Behöver du en extra nyckel
Gör din beställning till vicevärden på mejl (vicevard@brfhagaborg.se).
Skriv ditt:
- Lgh nr (föreningens nr)
- Namn och telefonnummer
- Vem som hämtar ut nyckeln
Vicevärden beställer extra nyckel enligt ovan hos Byggbeslag Karlstad.
Byggbeslag kontaktar dig när nyckel är klar att hämta.
Nyckeln hämtas på Säterivägen 5 på Våxnäs.
Betalning för nyckeln görs när du hämtar ut nyckeln.
Den som hämtar ut nyckeln måste legitimera sig.
Behöver du avprogrammera en nyckel (borttappad eller av någon annan anledning)
Gör din beställning till vicevärden på mejl (vicevard@brfhagaborg.se).
Skriv ditt:
- Lgh nr (föreningens nr)
- Nr på nyckeln som ska avprogrammeras
- Namn och telefonnummer
Vicevärden kontaktar Byggbeslag
Byggbeslag kommer till dörren och avprogrammerar nyckeln i samråd med vicevärden.
Lgh innehavren betalar för tjänsten direkt till Byggbeslag.
Behöver du avprogrammera en nyckel och samtidigt beställa en ny
Gör din beställning till vicevärden på mejl (vicevard@brfhagaborg.se).
Skriv ditt:
- Lgh nummer (föreningens nr)
- Namn och telefonnummer
- Vem som hämtar ut nyckeln
Den som hämtar ut nyckeln måste legitimera sig
Vicevärden kontaktar Byggbeslag
Byggbeslag kommer till dörren och avprogrammerar nyckeln i samråd med vicevärden
Betalning för avprogramering av nyckel samt ny nyckeln görs i samband med att du hämtar ut nyckeln.
Hämtas på Säterivägen 20 på Våxnäs.
Taggar
Taggen fungerar dygnet runt. Vid ev strömavbrott går batteri back-up in och håller systemet igång.
Behöver du en extra tagg
Kontakta vicevärden så fixar han en ny tagg till dig.
Swisha 150 kr när du hämtar taggen på vicevärdskontoret. Har du inte Swish blir du fakturerad.
Swishnummer: 1230251777
Behöver du spärra en tagg
Om du tappat bort eller av någon annan anledning behöver spärra en tagg kontaktar du vicevärden.
Uppge bara vilken färg den har. Hittas den igen kan den åter aktiveras.
Behöver du spärra en tagg
Om du tappat bort eller av någon annan anledning behöver spärra en tagg kontaktar du vicevärden.
Uppge bara vilken färg den har. Hittas den igen kan den åter aktiveras.
Porttelefon
Vid entrén sitter en porttelefon. Det är på den dina besökare ringer upp dig för att bli insläppta. Besökande söker upp ditt namn i displayen och ringer upp det förprogrammerade telefonnumret. De namn och telefonnummer som läggs in är de som finna angivna på överlåtelseavtalet. Ska någon ytterligare läggas till kontakta vicevärden. Du kan även använda dig av samma tillvägagångssätt för att låsa upp entréporten för egen del.
För att undvika s.k. busringning är sökfunktionen i displayen avstängd från 22:00 till 06:00. Behöver någon bli insläppt under denna tid knappar besökaren in ditt telefonnummer via porttelefonen och det ringer som vanligt på din telefon och du kan släppa in besökande.
Porttelefonens nummer är 054-202 13 45, ett tips är att lägga in detta nummer i din telefons kontaktlista så att du enkelt kan avgöra att det är porttelefonen som ringer dig, dvs. en besökare som vill in.
Svara vid uppringning av porttelefon:
- Lyft luren vid ringsignal (054-202 13 45 visas i din nummerpresentatör)
- Tala med besökaren
- Acceptera tillträde: Tryck * eller 5
- Neka tillträde: Tryck #
- Lägg på luren
Manual för porttelefon – portlås: Porttelefon Manual.
Låst sig ute
Om ni tappat era nycklar, eller låst er ute, kan ni kontakta Securitas (eller vicevärden* på dagtid om han är tillgänglig) så kan de hjälpa er att, mot avgift, låsa upp lägenheten med huvudnyckel.
Föreningen har avtal med Securitas som innehar en huvudnyckel som passar till alla lägenhetsdörrar, förutsatt att ni inte bytt dörrlåset själva.
Securitas utryckningstjänst har telefon 010-470 57 32.
* För vicevärdens tjänst swisha 500:- till nr 1230251777. Har du inte tillgång till swish kommer du att faktureras.
Uppdaterades senast:
